Vädret...

... det bara öser ner.
.
Det blåste och regnade så det stod härliga till när jag körde min röda bil in till Halmstad idag... och jag är glad och tacksam över att jag har utvecklat en hyvsad förmåga till anpassning... jag kan t.o.m. faktiskt tycka att det är riktigt mysigt med lite "skitväder"... det måste inte vara strålande väder för att jag ska kunna må bra... och jag blir oftast inte deppig av att det regnar... möjligtvis så kan det vara lite jobbigt om det regnar varje dag en hel sommar... och jag förstår att det beror på att jag byggt upp förväntningar... ni vet... sommar och sol.
.
Vädret snackar vi mycket om... men det är inget som vi kan göra något åt.
.
Jag kan inte förändra vädret men jag kan göra en hel del åt min egen inställning till detsamma... och givetvis så finns det en hel del praktiska saker som jag kan tänka på när jag anpassar mig efter väderleken... typ ta på mig kläder som passar till vädret... ett paraply är kanon när det regnar... varma kläder riktigt skönt att ha på sig när det är kallt... och tunna svala kläder när det är varmt... och blir det riktigt, riktigt varmt så kan det vara en god idé att åka till en strand för att svalka sig med ett bad.
.
Det finns mycket annat i livet som jag inte kan göra mycket åt... mer än att anpassa mig själv efter den verklighet som råder och göra det bästa av situationen... ibland är det hur enkelt som helst... och ibland lite svårare... men jag har alltid en valmöjlighet att leva i en lösning istället för ett problem.

Kommentera inlägget här :