Väggbeklädnadstekniker...

... kallar jag mig för idag.
.
Ett annat ord skulle kunna vara... målare... men medge att väggbeklädnadstekniker klingar lite mer... ja öhhh... som om det handlar om en snubbe från högskolan med flera års utbildning på univeritetet... nu får ni inte missförstå mig och tro att jag på fullaste allvar vill verka "snobbig" eller hemska tanke tro att jag på något sätt tycker att målare inte är ett "fint" yrke... inget kunde vara mer felaktigt... att kunna hantera en pensel på ett proffsigt sätt är en konstform av den högre skolan... och jag måste erkänna att jag fortfarande har myckat att lära av de riktiga proffsen.
.
"Väggbeklädnadstekniker" var ett uttryck som jag fick höra av en målare för några dagar sedan... och då vad det mer ett uttryck för hans humor... och en av mina erfarenheter när jag träffat människor med detta fina yrke är att de flesta besitter en stor portion humor... och självdistans... kan det vara så enkelt att det är lättare att skoja om sig själv när man är duktig på det man gör... och att det med ett praktiskt yrke som t.ex. målare där man omedelbart ser resultatet av sin egen förträfflighet ges många tillfälligheter till att utöva både humor och självdistans.
.
Det syns ofta ganska tydligt vad en väggbeklädnadstekniker sysslar med.

Kommentarer :

#1: Cia

Och jag har arbetat som golvvårdstekniker. Visst låter det fint :-)



Kram Cia

skriven
#2: peter

En helt fantastisk titel ;-)



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :