Anpassning...

... kan vara en gåva.
.
Jag är ju inte direkt killen som har så himla lätt för att anpassa mig... det faller sig inte naturligt eftersom jag för det mesta helst velat ta min egen väg genom livet... livrädd för att bli en del av en grå massa... och faktiskt kännt mig rätt trygg i min roll som annorlunda... en roll som tack och lov börjar blekna allt mer för varje dag... att vara annorlunda är att känna sig utanför... och utanför vill jag fan inte vara längre.
.
Idag så känner jag mig inte annorlunda längre... jag är en del av... allt.
.
Igår så bloggade jag om att göra ingenting... och idag så slog jag upp en bok och läste denna fina text.
.
Göra lite
.
"Till att börja med blir människor förbryllade när de ser hur lite en skicklig ledare egentligen gör och hur mycket som ändå blir gjort.
Men ledaren vet att det är så det fungerar. Tao gör ju faktiskt ingenting, och ändå blir allting gjort.
När en ledare börjar göra för mycket är det dags att gå tillbaka till osjälvisk tystnad.
.
Osjälviskhet ger en mittpunkt.
Mittpunkt skapar ordning.
Där det finns ordning är det lite att göra."

Kommentarer :

#1: Birgitta

Gilla.......



Kram

skriven
#2: peter

Visst var det en bra text...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :