Besvikna...

... är kanske att ta i.
.
Men visst blev vi lite fundersamma när vi vinglade in i Hudiksvall för att gå på ett möte... och efter att ha letat runt ett tag var vi tvungna att acceptera faktum... det fanns inget möte att gå på... i alla fall inte på den angivna adressen... med en liten suck satte vi oss i bilen och åkte vidare... sånt händer lite då och då... denna gången var det tre ganska (för tillfället) stabila killar så det var väl ingen katastrof... men fan... det kunde ha varit en nykommling som efter mycket vånda lyckats ta sig till sitt första möte... och det är vid de tillfällena som jag kan tycka att det är viktigt att det finns någon som öppnar mötet.
.
Är en ensam buddha också i dåligt sällskap?
.
Jag tänker inte sluta gå på möte bara för att ingen öppnade idag... och det kan ha funnits en väldig god anledning för att den människan som skulle öppna inte kunde göra det... tack och lov så är vi "bara" människor i vår fiNA gemenskap och kan tillåta både oss själva och andra att vara just... mänskliga... det är skönt tycker jag... för då förstår jag vad jag själv säger då jag fortfarande vill påstå att... allt är perfekt... har alltid varit perfekt... och kommer alltid att vara perfekt.
.
Och då slipper jag att vara perfekt.

Kommentera inlägget här :