Risken finns...

... hette ett svenskt band på 70-talet.
.
På vägen in till Ljungby idag så satte jag på ett gammalt band som jag hittat på Spotify... Risken finns... och jag blir förvånad när jag efter över 30 år inte har några som helst problem att sjunga med i deras texter... kan det vara Altzeimers?
.
För mitt minne kan vara rätt kort när det gäller nutid... jag har fått utveckla strategier för att komma ihåg att ta med mig min telefon och dator på morgonen men har alltså inga problem med att sjunga med i Risken Finns texter efter hur lång tid som helst... helt otroligt... men samtidigt kanske ett kvitto på hur bra detta bandets texter är... jag rekomenderar er att leta reda på Risken finns på Spotify... luta er tillbaka och lyssna på deras mycket tänkvärda texter.
.
Risken finns driver ganska brutalt och underfundigt med 70-talets proggrörelse.

Kommentarer :

#1: Lena K Eliasson

Jag träffade en tjej idag,

hon sa att hon led av identifikationsproblem,

att allt som är på modet i höst,

Gatsby look och långa ben och fasta bröst...

det gav henne ångest istället för tröst.

:) Jag har nog inte Altzeimers iallafall. sätter upp det på + listan.

kram på dig!

skriven
#2: Lena K Eliasson

slanka ben ska det vara såg jag nu. Perfectionism... trodde inte att jag led av det men det kan visa sig på flera sätt.

skriven
#3: peter

Jag fullständigt älskar deras texter... och hur fint de driver med proggrörelsen...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :