Är det inte det ena...

... så är det det andra.
.
Hinner ju inte mer än att känna mig så där härligt frisk efter min djävulsparasit innan jag sitter här med... tro det eller ej... nackspärr... det är väl inte hela världen... men gör likförbannat himla ont när jag vrider huvudet åt "fel" håll eller får för mig att titta uppåt... så är det inte det ena så är det det andra... och det var inte utan att jag höjde lite på ögonbrynen när jag slog på nätet om just nackspärr... bland några tänkbara orsaker hittade jag en som jag inte hade tänkt på... för jag fattade ju att nackspärr kan orsakas av drag... dålig arbetsställning... eller liknande... men inte hade jag haft en tanke på att det kunde hänga ihop med mina synproblem.
.
Jag plockade ut mina linser för en vecka sedan... och när jag inte använder mina linser så tar jag ju fram mina gamla progresiva glasögon... för att kunna läsa överhuvudtaget... och mina ögon har ju inte blivit bättre med åren och mina glasögon har ju några år på nacken (hahaha)... så när jag ska läsa på datorn så får jag böja mitt huvud allt längre bakåt för att kompensera så att jag ser tydligare... och detta kan ha gett mig... hör och häpna... nackspärr... det första jag gjorde när jag läste detta var givetvis att slänga in ett par nya linser.
.
Det finns nackdelar och risker med dålig syn... en av dem är att man kan få nackspärr.

Kommentera inlägget här :