Att vara snäll...

... är smart.
.
Jo... det har jag fått uppdaterat ikväll av Stefan Einhorn... och egentligen så kanske jag redan visste det... men en uppdatering av det som kan tyckas självklart är aldrig helt fel... för visst är det lite för lätt att glömma bort självklarheter... och börja focusera på fel saker.
.
Det är inte alltid som jag känner mig så andlig när jag är i en kyrka.
.
Det fanns en tid då jag läste alla böcker jag kunde komma över som handlade om "andlig utveckling" och diverse insikter på det temat... och jag tryckte in det i mitt huvud... tills en dag då jag som en blixt från en klar himmel insåg att det jag försökte "lära" mig i alla dessa böcker för att bli en "bättre" människa var självklarheter... sådant som jag egentligen redan visste om... men böckerna var ändå viktiga flör mig just då... för de fick mig att inse att jag inte var ensam om mina tankar... att det helt enkelt fanns fler som tyckte att det var rätt smart att vara snäll istället för dum.

Kommentarer :

#1: Lakritsdraken

Att vara snäll är helt klart underskattat! Konstigt egentligen att något så självklart helt plötsligt bara kan glömmas bort av vissa människor.

Det är ju bara att tänka efter: Vilken typ av människa vill jag umgås med? En snäll eller en dum? Snäll såklart! Vilken typ av människa vill jag helst vara själv i så fall? Snäll såklart! :)



Jag gillar din blogg jättemycket! Den hamnar nog på mina favoriter på min egen sida.



Må så gott!

skriven
#2: peter

Ibland så behöver vi påminna oss själva om det självklara... det är precis som om det är lite för självklart ibland ;-).



Skoj att du gillar min blogg...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :