"Bara" 32 betalningar...

... kvar att betala.
.
Jag gjorde ju upp en deal med djävulen (i detta fallet gömmer sig djävulen bakom namnet Intrum Justitia)... att betala 1100 kronor i 36 månader för att bli kvitt en skuld som jag hade dragits med hur länge som helst... en skuld som jag med hjälp av trafiksäkerhetsverket (heter det så fortfarande) skapat genom att jag struntat i att ställa av bilar som jag ägt... det blev till slut rackarns dyrt vill jag lova... en räkning på 70000 kronor... som jag lyckades förhandla ner till 40000 kronor genom ett telefonsamtal till Intrum Justitia (som jag ju döpt till Djävulen)... och nu har jag "bara" 32 betalningar kvar... den 28 december 2014 ska det vara klart.
.
Jag blir lika glad varje gång jag lyckats med konsstycket att betala mina räkningar.
.
Detta är verkligen inte den enda räkningen jag har... och jag har fortfarande efter alla dessa år skulder som jag behöver göra upp med... men det känns himla skönt att ha tagit upp huvudet ur sanden och börjat ta det ansvar som jag så länge har smitit från... typ sedan 18-års åldern... och visst hade jag lätt kunnat vara efterklok och insett att jag skulle kunna varit skuldfri för länge sedan om jag valt att ta tag i mina ekonomiska problem istället för att låtsas som om de inte fanns... men det hjälper ju inte mig idag... däremot så kan jag njuta lite av känslan att betala mina räkningar... och... att ha startat resan mot att bli helt och hållet skuldfri... för tro det eller ej... jag tror den dagen kommer att infinna sig om jag bara fortsätter på den inslagna vägen... det gäller bara för mig att ha hyfsat realistiska mål och ta en dag i taget.

Kommentera inlägget här :