Herrejävlar...

... vilket jobb.
.
Sprang runt i mitt hus med dammsugaren... dammsög både väggar, tak och golv på nedervåningen... och helt genomsvettig konstaterar jag att det är hur jobbigt som helst att städa... och jag förstår verkligen innebörden av att dra ner projektet till "15 minuter om dagen"... det blir så jävla STORT att städa mitt jättehus annars... och jag minns misstaget när jag byggde om mitt hus... misstaget att göra allt på samma gång... ska ni renovera ett hus så är mitt råd att ta det lugnt... typ... ett rum i taget... och absolut inte allt på en gång... och för mig gäller samma regler när det kommer till städning... allt på en gång har fortfarande samma effekt på mig... jag blir paralyserad... och snurrar om möjligt till det ännu mer.
.
Nu har dammsugaren verkligen fått jobba ordentligt här hemma i Brännebassalt.
.
I vilket fall som helst så har jag redan fått gjort mer än vad jag kunde önska mig i morse... och nu är det dax för lite käk... sen får jag se... några maskiner tvätt... diska och bädda rent i mitt rena sovrum är kanske ett realistiskt mål för mig... för jag får ju aldrig glömma bort att "ju mindre jag gör dessto mer får jag gjort".

Kommentera inlägget här :