Mitt i natten...

... är det kanske inte riktigt än.
.
Men det är inte så långt ifrån mitt i natten för mig... valborgsmässoaftnar är väl inte riktigt min grej längre... det var väl annat när jag var yngre... kommer ihåg att när jag bodde i Göteborg så bar det iväg in till stan för att kolla på en kortege... och eftersom vi var väldigt unga på den tiden så hörde det ju till att supa skallen i småbitar samtidigt... och redan då var jag en riktig talang på att bli för full... varje gång jag drack faktiskt... att jag hade några problem med spriten hade jag däremot inte den blekaste aning om... att dricka sig medvetslös var för mig helt normalt.
.
När jag var ung var det Birgitte Bardot som gällde... då var hon alla mäns dröm.
.
Det är mycket som har ändrat sig sedn jag var ung... inte minst mitt förhållande till droger... nu har jag varit drogfri i en herrans massa dagar (och nätter)... närmare bestämt 5104 stycken... vilket ju är hur länge som helst och nu är jag alltså "tonåring" i drogfrihet... lika gammal som jag var när jag åkte in till staden för att kolla på kortegen när jag bodde i Göteborg... och på den tiden hette drömbrudarnas drömbrud Birgitte Bardot... ja det är sådant som far genom huvudet på mig en valborgsmässoafton här hemma i Brännebassalt... nostalgisk vill jag inte kalla mig... snarare lite eftertänksam... och jag kan inte låta bli att undra vad som egentligen hände med... Birgitte Bardot... var tog hon vägen?

Kommentera inlägget här :