Mycket mer medicin...

... blev resultatet.
.
Först så tog det jättelång tid... sen så fick jag vänta en extra dag på att apoteket fick in lite medicin... inte tillräckligt för att jag skulle bli frisk även om det var en bra medicin som funkade direkt... så jag fick vänta ett tag till... innan jag fick lite av en annan medicin som inte hjälpte ett endaste dugg... sen fick jag vänta ett tag till... ett tag till... och ytterliggare ett tag till innan doktorn ringde mig och berättade det jag redan visste... nämligen att jag fortfarande var sjuk... så jag fick en ny medicin... som inte funkade heller... och sen väntade jag... och väntade... innan jag tyckte att jag hade väntat tillräckligt länge (typ tre månader) och bestämde mig för att självmedicinera innan min Trysilresa... och då blev jag nästan genast "frisk" då alla mina symtom försvann på mindre än ett dygn.
.
Sen kom jag hem... och blev sjuk igen... lämnade prover som berättade för doktorn att jag fortfarande var en bärare av Guardiaparasiten... och eftersom jag nu var väldigt trött på att vänta så ringde jag upp doktorn... fick bara vänta i några timmar innan jag hade honom på tråden... och nu hände det grejer må jag säga... han skrev omedelbums ut en trippel dos av medicinen som jag fixat illegalt förra veckan... plus en extra helt annan slags medicin för säkerhets skull som han skulle posta på posten redan idag... och eftersom han gärna ville behandla mig med dubbla mediciner denna gång... tydligen gäller devisen "allt eller inget" även inom den svenska sjukvården.
.
Och inte nog med det... skulle min trippeldos inte funka... ja, då kunde jag hämta ut en trippeldos till på apoteket precis när jag ville... nu snackades det inte om att vara återhållsam längre... nä, nu ville han slänga in hela kavelleriet för att en gång för alla slå ut den envisa parasit som plågat mig så länge... och det är jag minsann glad för... för efter att ha fått vara symtomfri i över en vecka så känns det ta mig fan extra jävligt att ännu en gång känna hur den här parasiten tar min energi... får mig att må illa... och orsakar feta magknip då jag nästan viker mig dubbelt... för en sak är helt klar för mig... jag vänjer mig inte... jag blir bara sämre... och sämre.
.
Jag fick mersmak på det där med att vara frisk när jag var i de Norska fjällen.
.
När jag nu ringde till apoteket så fanns givetvis inte min medicin tillgänglig förrän på tisdag... och lite besviken blev jag allt innan jag chansade och ringde till ett allternativt apotek som hette "doc morris"... och dra på trissor... konkurens kan vara riktigt bra för oss kunder... redan i morgon efter 12.00 så kan jag nu hämta ut min medicin i Halmstad... jag räknar timmarna.

Kommentera inlägget här :