Vinterdäcken...

... ska bytas på min bil.
.
Nu är det vår på riktigt... och det är dax att sätta på sommardäcken på bilen... någonting som jag behöver planera in i min agenda så att jag inte glömmer bort det och blir olaglig på kuppen... vilket jag i.o.f.s. redan är eftersom mitt ena däck är väldigt slitet... det var med hjärtat i halsgropen som jag åkte förbi poliskontrollen på väg till jobbet idag... de hade redan plockat så många bilar när jag passerade så att jag slapp undan... vilket jag inte tänkte på föränn långt senare... att bli stoppad av polisen gör ju mig ingenting i vanliga fall... håller jag bara hastigheten så har jag ingenting att dölja... utom just nu... ett slitet däck kostar trots allt 800 spänn... och det är sura pengar.
.
Nu är det dax att slänga på sommardäcken på min bil... ett riktigt vårtecken.
.
Jag är tacksam över att jag hittat på en vettig sysselsättning när jag är ute och kör med min bil... frånsett själva körandet då alltså... och det är lyssna på talböcker... det har fått mig att köra betydligt lugnare och det betyder ofta att jag håller min inom hastighetsbegränsningarna... och då slipper jag ju noja mig på hastighetskontrollerna... så att bli stoppad av polisen är bara jobbigt om min bil inte är okej... och det enda som finns att klaga på är just mina däck... jag kör otroligt många mil varje år och det sliter på mina däck... mycket.

Kommentera inlägget här :