"Det finns de som kissar i duschen...

... och de som ljuger".
.
Att vara mänsklig är väldigt skönt... jag behöver inte längre vara "speciell" för att duga... nej... jag duger precis som den jag är... och utan att ljuga så kan jag säga att jag är en "vacker & värdefull människa"... för jag förstår att det är precis vad vi alla är... vi är lika unika och mänskliga allihop... och det är med stor tacksamhet jag kan konstatera att mitt 12-stegsprogram har lärt mig detta... innan trodde nämligen jag att jag var annorlunda... mina krav på mig själv var fruktansvärda och jag kände mig alltid utanför... det behöver jag inte göra längre... idag så känner jag mig som en av alla.
.
Jag är ta mig fan en helt vanlig fantastisk vacker och värdefull människa... sannerligen en befriande insikt.
.
Om jag kissar i duchen?
.
Ja, det kan ni ju fundera över om ni har lust.

Kommentarer :

#1: pertti

Eller hur låt oss sväva i ovisshet,ses på konventet min vän.

Svar: Vissa saker pratar man inte så mycket om ;-)...
kram
peter
peter

skriven
#2: maritha

vad skönt det måste va med den insikten, tog det lång tid för dej att släppa "speciallitets känslan". tycker det är lätt att känna sig annorlunda. kram

Svar: Den känslan kommer väl fortfarande och hälsar på lite då och då... det handlar för mig mest om att komma ur min egen lilla "bubbla" och ta del av den faktiska verkligheten utanför mina öron
kram
peter
peter

skriven

Kommentera inlägget här :