Hundtrixet...

... och allternativmedicin.
.
Att gå ut med en liten söt hund är ju som alla vet ett klassiskt raggningstrix... och för några dagar sedan så såg jag en kille med en annan variant på samma tema... han hade en papegoja på sin axel... tjejerna flockades runt honom och jag är helt övertygad om att det var själva målet med promenaden... min tanke när jag såg detta var att det hade funkat precis lika bra med en parakit... någonting som däremot inte funkar alls trots att det låter nästan likadant är... parasit... tro mig jag vet... en parasit är bara... jobbig.
.
Samtidigt som jag sitter här och bloggar så tuggar jag i mig mängder av pumpafrön... jag har nämligen inte som jag trodde för några månader sedan blivit av med min inneboende Guardiaparasit... efter att ha känt mig helt frisk ett  tag så ringde min doktor upp mig och berättade att så inte var fallet... Guardiaparasiten överlevde alla attackerna mot den... och doktorn gav upp... inga mediciner verkade bita på den och han sa åt mig att den nog skulle försvinna av sig själv till slut.
.
Det blev liksom läge att testa lite allternativa metoder för att bli kvitt min parasit... vanlig sjukvård funkade dåligt.
.
Nu har jag ju inte haft ont av min parasit på väldigt länge... och symtomen har nästan försvunnit helt... så det verkar som om vi (parasiten och jag) lärt oss att leva i någon slags symbios... och att min doktor berättade för mig att han inte tyckte att vi behövde göra någonting om det inte blev värre har väl gjort sitt... jag har kapitulerat och lite försiktigt övergett den traditionella sjukvården till förmån för den allternativa... en spännande resa må ni tro... man vet ju liksom aldrig vad som kommer att hända... det är lite spännande.
.
Nu tar jag det lugnt och provar mig fram... bland det första jag fick höra att jag skulle prova var att käka pumpafrön... så det gör jag nu... i mängder... och vad jag lagt märke till är... att pumpafrön har en laxerande effekt... och att jag kan inte låta bli att fundera lite över om papegojor gillar pumpafrön.

Kommentera inlägget här :