Långa promenader...

... och frisk luft.
.
Det har blivit några långa promenader för mig under min ledighet... långa promenader längs stranden på Tylösand... jag vet inte riktigt hur lång stranden är men det tar mig lite drygt två timmar att gå fram och tillbaka... och det är mumma för själen... massor av frisk havsluft och sinnesro på en och samma gång... det är skönt att rensa tankarna samtidigt som jag gör någonting nyttigt med min kropp... något nyttigt som är precis så där lagom jobbigt rent fysiskt... vilket innebär att det inte är ett endaste dugg jobbigt... promenera är kanske lite "gubbigt" och helt perfekt för mig.
.
Det är inte utan att jag känner mig rätt nöjd med mig själv efter en två timmars promenad på stranden.
.
Min gamla lärare när jag gick i OBS-klass i åttan hade långa promenader som medicin... medicin för oss stökiga killar som med största säkerhet hade alla bokstavskombinationer som finns idag... på den tiden fanns det inte så många diagnoser... vår var "myror i brallan" och den "botade" vår lärare med... långa promenader på några timmar... jag kan lova er att vi blev lugna... och ta mig fan det funkar fortfarande... är jag lite rastlös och orolig så försvinner den oron efter en lång promenad längs strandkanten... och ersätts av en skön behaglig känsla... en känsla som väl mest kan betcknas som... sinnesro.

Kommentera inlägget här :