Känner lättja...

... när jag vill vara flitig.
.
Det finns en vardag även på semestern... en vardag som jag snart inte kan blunda för längre... och idag så har jag tagit ett beslut om att starta min dammsugare... slänga in ett helt gäng kläder i tvättmaskinen och ta mig an disken som står på diskbänken... vädret är som gjort för dessa aktiviteter och egentligen så borde jag redan ha gjort en hel del... men nä... jag är en kille som lider av lättja.
.
Min städning rullar liksom lätt in i de gamla hjulspåren... d.v.s. sen... imorgon... och ska bara.
.
Jag vet hur bra jag mår av att ha det städat runt omkring mig i mitt hem... likförbannat så är det så himla svårt för mig att få tummarna ur och sätta igång... istället så hamnar jag här framför datorn och FB... helst sinnesjukt och egentligen bara jobbigt... jag blir ju bara frustrerad och superstressad av att inte göra det jag borde ha gjort för länge sedan... typ mina vardagsprylar.
.
Det brukar hjälpa att skriva om det här...  

Kommentarer :

#1: Lakritsdraken

Jag känner igen mig till fullo! Nästan som om jag kunde skrivit det själv :)

Svar: Vad som funkar för mig är att skriva om det på min blogg... då blir jag ju tvungen att göra någonting åt saken ;-)
kram
peter
peter

skriven

Kommentera inlägget här :