Lördag...

... hela veckan.
.
När det är semestertider så spelar det ju ingen större roll om det är tisdag eller lördag... och bor man som jag mitt ute i skogen så märks om möjligt det ännu mindre vilken dag i veckan det är... här ute i Brännebassalt så handlar det faktiskt nog fan mest om... årstider... och i skrivande stund så konstaterar jag att det fortfarande är sommar... och just nu innebär det en gråmulen ganska varm dag.
.
Att lördagar skulle vara lite roligare än andra dagar är också någonting som jag kan ifrågasätta... det stämmer inte riktigt för mig... och jag undrar lite om det någonsin har gjort det... det skulle kanske vara under de skolår då jag var som mest mobbad eftersom lördagen och söndagen innebar att jag slapp åka till skolan... annars i mitt tidigare liv så har nog fredagen varit min favorit... alla förväntningar om att det skulle hända otroliga mirakel just på helgen... ni vet... det var då man skulle festa och ha skitskoj... träffa den där bruden man fortfarande letar efter... ja helgen hade ju så himla mycket att erbjuda... innan den startade... förväntningarna var skyhöga.
.
Drömmarna om vad som skulle hända i helgen kunde ta sig helt absurda uttryck... allt, precis allt var möjligt.
.
Om jag ska vara riktigt ärlig så var nog lördagarna när jag var en aktiv missbrukare som fortfarande hade ett jobb oftast en ganska jobbig dag... fredagsfyllans sanningar var sällan trevliga att tampas med... och lördagen startade allt som oftast med en fet ångest som bara kunde botas med fler droger... suck... att slippa den ångesten är skönt... drogfriheten har sina förtjänster.
.
Nu för tiden är lördagarna... ja... jag vet inte riktigt... småtrevliga kanske... som jag skrev så spelar det inte så stor roll vilken veckodag det är när man bor som jag... och eftersom jag har slutat springa omkring på krogen så drabbas jag väldigt sällan av den stora tomheten som jag skrev om i mitt förra inlägg... så om det är någonting som skiljer mina lördagar från de övriga dagarna så skulle det kanske vara att det finns lördagar då jag inte riktigt hinner att ta av mig min morgonrock innan det är dax att gå och lägga sig igen.

Kommentarer :

#1: maritha

minnen kommer över en.och sen alla måndagar det var dax att hitta på nåt om hur kul helgen varit. det drogs ifrån och las till för att det skulle låta normalt. ( morgonrocks lördagar är myspys. lättjefulla.) kram

Svar: Ja minnet är en konstig apparat... lever ett helt eget liv och nästa fredag så var man lika övertygad om att helgen skulle bli kanon... allt som hänt förra helgen var liksom helt... borta ;-)...
kram
peter
peter

skriven

Kommentera inlägget här :