På resande...

... fot igen.
.
Så sitter jag då i en bil igen... på väg till Stockholm för att vara med och deltaga på ett RSK-möte... det känns lite som om jag knappt hunnit komma hem från förra helgen än... då jag ju var på konvent i samma stad... men dagens bilar är bekväma och några timmar i en bil är ju inte hela världen... värre är det väl då att jag ju missar helgens upplevelse i Gullbranna... för det är ett AA-konvent där denna helgen och det hade varit skoj att vara där... men va fan... det går fler tåg och innan jag vet ordet av så är det sommar igen... och ett nytt NA-konvent istället... så den som väntar på något gott väntar kanske trots allt inte för längre... NA är ju den gemenskapen som jag valt att tillhöra.
.
Vår symbol är internationell och jag är både stolt och glad över att jag får göra service för denna fiNA gemenskap.
.
Och jag går verkligen inte lottlös från denna helgen heller... att göra service i NA innebär att jag kommer att träffa massor av mina fiNA vänner... vilket ju alltid är en gåva... och när jag tänker på hur mycket NA har betytt för mig personligen så blir jag rörd... jag har fan fått ett helt nytt liv... ett liv som är värt att leva... ja inte bara det... utan ett liv bättre än vad jag någonsin vågar drömma om... och det bästa av allt är nog att det inte slutar där... utan att det hela tiden blir bättre... och bättre... och bättre hela tiden.

Kommentera inlägget här :