Snabba Cash...

... gör ingen lycklig.
.
Det är lätt att tro att jag skulle bli lycklig om det trillade in en massa stålar helt plötsligt... allra helst eftersom jag hela tiden omges av det budskapet... Svenska Spel och alla dess kumpaner och konkurenter tävlar ju om att få mig att satsa mina pengar på diverse olika spel av alla de slag... de verkar inte fatta att jag inte går på deras försök... för t.o.m. jag fattar ju att det är spelbolagen själva som vinner alla pengarna... man skulle kunna säga att spelbolagen har en helt annan uppgift... nämligen att omfördela våra pengar... 70% till sig själva och några få riktigt stora miljonvinster till några få utvalda... 
.
... stackars människor som tror att de kommer att bli hur lyckliga som helst när de har vunnit den STORA vinsten.
.
Men vid en närmare eftertanke verkar det som att vinna mycket pengar är lite som att kissa på sig... ni vet... först så blir det varmt men sen så blir det kallt... för påfallande många av dem som vunnit osannolikt mycket pengar hittar man några få år senare i ett reportage i blaskan... där berättas det om den ena historien värre än den andra... alltid på samma tema... pengarna är slut och de som vann är olyckligare än någonsin... inget som jag kan läsa om i reklamen som spelbolagen överöser mig med... nä där lever fortfarande myten... ni vet den där gamla vanliga... om lyckan i snabba cash.

Kommentera inlägget här :