Jag kan...

... fan gråta.
.
Vilken fantastisk dag det har varit för mig... jag har gråtigt mer än vad jag någonsin tidigare har gjort... och det känns allt lite underligt när dammarna brister... men också hur skönt som helst... det är ju sååååå många känslor som kommer upp och till ytan när man gråter... och jag blir förvånad... lättad... och förundrad över lättnaden jag kan känna efteråt.
.
Och så kom de då... alla känslor på en och samma gång.
.
Eftersom jag ju inte är killen som har varit så himla bra på att gråta så är det lite av nyhetens behag över hela upplevelsen... samtidigt som jag förstår att min "känslobägare" var full... att det helt enkelt rann över idag... och jag fick en insikt om att det inte spelar så himla stor roll om det är en negativ eller positiv känsla som utlöser processen... jag har haft en vecka med otroligt mycket mer känslor än vanligt... men... jag märkte också när jag grät idag att det dök upp en och annan lite äldre känsla... och nu känns det så himla bra... det känns nästan som om jag tvättat mig inombords... och jag känner mig betydligt närmare mina känslor än... ja ta mig fan... någonsin.
.
Att vara nära känslorna är att vara levande... på riktigt.

Kommentarer :

#1: EvaT

:-)

Svar: ;-)
kram
peter

skriven
#2: Gabriella.

Gråta är bra...hoppas och önskar att det är glädjetårar. <3

Svar: Det är nog mest bara tårar och en salig blandning av känslor... himla skönt var det i alla fall.
kram
peter

skriven
#3: Gabriella.

kram till dig, skulle inte vilja gå igenom det du gör nu. Har alltid varit mina värsta farhågor.

Svar: Jag är aldrig ensam om att gå igenom någonting längre... det är en stor gåva.
kram
peter

skriven
#4: Gabriella.

<3

Svar:
kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :