SMS...

... och bilkörning.
.
Jag är himla dålig på att skriva sms samtidigt som jag kör bil... inte bara lite dålig utan faktiskt riktigt, riktigt usel på det... det är ett mirakel att jag inte redan har kört i diket efter att krockat med någon medtrafikant... och jag behöver faktiskt påminna mig själv om att det finns så mycket fint att leva för i det levande livet... och av respekt för allt det fina i mitt liv så är det på sin plats för mig att reflektera lite över hur viktigt det egentligen är för mig att svara omedelbums på ett sms... och att om det nu är viktigt så finns det ju alltid en möjlighet för mig att parkera bilen för att kunna svara.
.
Jag har så himla mycket fint kvar att uppleva i mitt liv att jag borde sluta sms:a när jag kör.
.
Visst skulle väl jag säkert vilja vara en kille som kan köra bil, tugga tuggummi och skicka sms samtidigt... men det är jag ju inte... jag är bra på andra saker... som att njuta av livet och uppskatta det som finns i min närhet... och det är vad jag ska göra istället för att skicka sms när jag kör... men jag måste erkänna en sak... detta var ingenting jag kom på alldeles själv... nä jag fick hjälp... och det gör mig glad... inte bara att det finns människor som bryr sig utan även att jag kan lyssna på dem och göra om och göra rätt.

Kommentera inlägget här :