Att gnälla...

... är ingen bra taktik.
.
Det är på tiden att jag verkligen hamrar in detta budskap mellan mina öron... för det skulle vara så himla enkelt för mig att fastna i ett "gnällträsk" nu när jag varit sjuk ett tag... och att gnälla gör ju ingenting bättre... tvärtom så blir ju allting bara ännu jobbigare om jag focuserar på det negativa... det är sant att jag inte har så himla mycket energi just nu... ja, det är jobbigt med en mage som inte funkar... och visst skulle jag väl vilja att sjukvården i sverige löste detta direkt (helst i förrgår)... det är fakta så ser min verklighet ut.
.
Men... det är också sant att jag har massor av vänner som bryr sig... att jag har världens bästa jobb nu när jag inte orkar så mycket... att jag har ett varmt och skönt hus med en TV-soffa där jag kan slappa och vila upp mig... och det är sant att jag känner ett visst hopp om att jag kommer att bli helt återstäld en vacker dag.
.
Här och nu är allt som finns och det är en gåva för mig att kunna känna det.
.
Jag är naturligtvis också en väldigt gnällig människa lite då och då... jag glömmer helt enkelt bort att jag har ett val varje dag... jag kan välja om jag vill ta på de positiva eller negativa glasögonen... oavsett hur verkligheten ser ut just nu för mig så har jag detta val... och idag var en bra dag för att påminna mig själv om det valet... genast så kändes mitt liv lite enklare... skönt.

Kommentarer :

#1: Bekele återkomsten.....

Det smärtar att se att du inte fått en enda kommentar till de senaste 5 inläggen i bloggen. Never give up!

skriven
#2: peter

Jag ser återkomsten som ett GIGANTISKT kliv framåt för min blogg... välkommen tebax!... hellre kvallitet än kvantitet ;-).



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :