Behandlingshemmet...

... stod kvar.
.
Det kändes nästan som en resa i tiden då jag satt i bilen på väg till Väckelsång... en gång i tiden för ganska många år sedan så gjorde jag en månads primärbehandling där... som jag mycket tacksamt hade tagit emot som en gåva av den dåvarande chefen som jobbade där... på den tiden hette det Resurs och var en blandad behandlig (både män och kvinnor under samma tak)... under en månad fick jag lära mig en hel del om mig själv... mycket välbehövligt vill jag lova för just då var en lite besvärlig tid i mitt tillfrisknande... jag hade varit drogfri i 2 1/2 år när jag kom in på Väckelsång den gången... och jag var minst sagt... mycket förvirrad.
.
Det mesta var sig likt på mitt gamla behandlingshem... lite mer kakel på golven kanske.
.
Att vara inbjuden att tala inför de som var intagna där idag var intressant... fan vad mycket som har hänt i mitt liv och vilken fantastisk utveckling jag lyckats åstakomma med mig själv... jag har verkligen tagit vara på den hjälp som erbjudits mig och resultatet har inte låtit vänta på sig... jag har förvandlat mig själv till en väldigt mycket friare människa... friare än vad jag trodde var möjligt.
.
Annars så är det som vanligt... sitter uppe på dass stora delar av natten och mår allmänt skit (i dubbel bemarkelse)... men jag känner mig inte tillräckligt sjuk för att ligga på sjukhus... än.

Kommentarer :

#1: Eva T

Hej !

Hej !



Nu ska "syster Eva" ge dig ännu ett råd som du säkert inte ska lyda förrän någon annan säger det.

Drick Kefir.....den är nämligen mycket mer verksam på att bilda snällisar i magen än alla jä... pro och yoggisar som finns. I denna finns nämligen världens snällaste och bästa svamp. Tibitansk svamp och det är denna filen som folk i Ryssland äter/dricker och lever 100 år på. Kram på dig <3

skriven
#2: peter

Hej Eva!

jag lyssnar och lär... och jag kan lova dig att jag tar till mig ALLA råd jag kan få... frånsett att lägga in mig på sjukhuset då ;-)... hinner inte riktigt det än... däremot har jag fått tid i Växjö på infektionen på torsdag (vilket passar mig utmärkt så att jag inte missar Zlatan i morgon).



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :