Det gick väl så där...

... med mitt möte på banken.
.
Jag får veta att jag är en väldigt lågprioriterad låntagare eftersom jag ju har betalningsanmälningar... inte ens med säkerhet och borgenärer vill banken låna ut mer pengar till mig får jag reda på när jag frågar... har man skulder hos fogden är det kört upplyser hon mig om... men men... jag har i alla fall lyckats med att sänka min ränta med en halv procent och som grädde på moset så kommer mina försäkringskostnader sjunka med ca. 300 kronor i månaden från och med i sommar... så summa summarium så har jag väl tjänat 400 kronor i månaden på att besöka min bank och snacka lite med dem... och det får jag ju vara nöjd med... ett tag i alla fall.
.
Lite i taget så tar jag nu tag i mina ekonomiska problem... och jag känner hopp.
.
För två månader sedan så förhandlade jag till mig ett avtal med Intrum Justitia där jag ska betala 1100 kronor i månaden under tre år... idag så lyckades jag sänka min fasta månadskostnad med 400 kronor... 700 kronor kvar på minuskontot i tre år... fast å andra sidan så har jag ju trollat bort 70 000 kronor på en skuld om jag lyckas fixa det... fan ekonomi är inte bara skitjobbigt utan ganska intressant om jag vågar mig på att ta hand om min egen skit... jag är inget offer längre... det är när jag tar mitt ansvar som jag blir fri på riktigt.
.
Visst jag har en bra bit kvar... men alla långa resor börjar ju med ett litet steg.

Kommentera inlägget här :