Mitt psyke...

... ska tydligen härdas.
.
Efter att jag fick beskedet att min Giardiaparasit fortfarande härjar runt i min kropp igår så kände jag lite hur luften gick ur mig... rent psykiskt... fysiskt så har det inte hänt så mycket eftersom jag ju har gått omkring med samma jävla parasit hela tiden... magknip, illamående och allmänt energilös börjar bli vardag för mig... däremot så har jag lyckats ganska bra med att hålla humöret uppe... min mentala status har funkat rätt bra men nu börjar jag bli trött.
.
Det märker jag av på lite olika sätt... i går när jag fick beskedet av min doktor så kunde jag riktigt känna hur luften gick ur mig... men annars så är mina symtom mer tydliga... minskad toleransnivå och så känner jag tydligt hur mitt tålamod försvinner... jag blir helt enkelt en liten smula tråkigare att umgår med... vilket gör att jag helst håller mig för mig själv.
.
När jag är lite hängig så vill jag helst vara i fred... min sociala kompetens sjunker.
.
Det är ett ypperligt tillfälle för mig att träna mitt psyke och hitta på olika strategier för att klara mig igenom dagarna utan att flippa över och få tokspel... och jag är fan imponerad av mig själv hur bra jag trots allt fixar det... kanske har jag blivit en liten smula vuxnare med åren... för vi snackar feta vuxenpoäng här tycker jag.
.
En sak är i alla fall helt klar... och det är att det kommer att lösa sig till slut.

Kommentarer :

#1: Eva T

Ja du Peter, det är svårt och tufft att vara sjuk länge.Det kan knäcka den starkaste. Det händer mycket med en då, men som erfarenheter genom tiderna visat så måste vi oftast uppleva allting själv innan man förstår.Tyvärr! Men det är bra att få erfara för då känner man oftast mer sympati med andras lidande senare.

Krya på dig.

skriven
#2: Eva T

Ja du Peter, det är svårt och tufft att vara sjuk länge.Det kan knäcka den starkaste. Det händer mycket med en då, men som erfarenheter genom tiderna visat så måste vi oftast uppleva allting själv innan man förstår.Tyvärr! Men det är bra att få erfara för då känner man oftast mer sympati med andras lidande senare.

Krya på dig.

skriven
#3: peter

Det som inte dödar härdar!!!

;-)...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :