Nordkorea...

... som resmål?
.
Kanske lite väl överdrivet... Nordkorea verkar ju trots allt vara en helt sinnessjukt toppstyrd diktatur... visst hade det varit ett spännande äventyr att åka till ett land som är helt stängt för omvärlden... men efter att ha läst ett reportage i blaskan så är det ju nästan så att jag blir lite mörkrädd och börjar förnimma att jag inte ens i min vildaste fantasi kan förstå hur det är att bo och leva i ett land som Nordkorea... jag har det nog jävligt bra som får bo i Sverige... ett land där jag faktiskt får ha åsikter om det mesta... tyvärr inget som man kan ta för givet överallt på vår runda jord.
.
Jag tycker att det är väldigt intressant med människor och deras funderingar över livet.
.
Har så smått börjat fundera över vart jag vill åka någonstans nästa gång... Burma... New York... Kenya... eller ytterliggare en resa till Indien... ja, jag vet faktiskt inte... och även om det hade varit väldigt spännande att åka till Nordkorea så tror jag tyvärr inte att en resa dit hade gett mig tillfälle att träffa de som bor där på riktigt... och det är ju själva grejen med att resa till ett annat land och till en annan kultur tycker jag... att träffa människorna som bor där.
.
Annars så är jag fortfarande helt inne på att den riktiga resan i mitt liv sker här & nu... det spelar inte så himla stor roll vart jag befinner mig i världen... hela livet är ju en resa.

Kommentera inlägget här :