Okej då...

... jag ger upp.
.
Nu sitter jag i Ljungby och väntar på att min vårdcentral ska ringa upp mig... för idag är dagen då jag tänker ta tag i mitt fysiska tillstånd med hjälp av expertisen som finns där... jag själv har ingen aning om vad som kommer att hända men jag vet i alla fall vad som är fel på mig och det är ju en bra början.
.
Om jag ska vara ärlig så känns det bra att ha satt bollen i rullning... nu behöver jag inte bestämma ett endaste dugg mer vad jag ska eller inte ska göra... jag lägger mitt liv och mitt öde i den svenska sjukvårdens händer... helt och fullt... och det är skönt att kunna använda den lilla enkla egenskapen tillit på ett praktisk och användbart sätt... jag är inte omedveten om att jag skulle kunna gå in på nätet och bli min egen doktor istället... men tack och lov så är jag också väldigt medveten om att jag har levt alldeles för många år som min "egen doktor" i mitt missbruk... och det gick ju inte så himla bra med facit i hand... och jag är inte längre killen som måste göra alltig om och om igen... kan bero på att jag äntligen börjar fatta att resultatet blir det samma när jag upprepar ett beteende.
.
Min resa genom livet fortsätter med oförminskad hastighet... sjukhuset nästa!

Kommentarer :

#1: Blixt

Ibland är man störst när man vågar vara liten utan på min vän <3 Hoppas expertisen kan ställa allt till rätta nu,kram

skriven
#2: peter

Man måste våga vara rädd för att kunna vara modig ;-).



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :