Sista dagen...

... med Flagyl.
.
Vaknade imorse efter att ha lyckats sova lite då och då under natten som gick... och jag kunde riktigt känna hur jag ville tro att jag var frisk... fem minuter senare så sitter jag på toaletten ännu en gång... men jag mår i alla fall inte illa... det gör jag inte förrän 15 minuter senare när jag tagit mina tre 200 mg Flagyl... och allt är som vanligt igen... t.o.m. när jag ställer mig på vågen för att väga in inför dagen... ännu ett bottenrekord... nu väger jag 9 kilo mindre än innan jag åkte till Indien för 2 månader sedan.
.
Detta var en betydligt tyngre upplaga av mig själv... för bara två månader sedan.
.
Och jag blir lite lätt fundersam när jag ser en leende tjej i en annons stolt förklara att hon har gått ner 15 kilo på 3 månader... jag har inte tillgång till vissa "plustjänster" i blaskan och kan inte läsa vidare... bara rubriken... "så här enkelt kommer du igång"... hoppas verkligen att det inte handlar om att äta parasiter... men det tror jag inte... för i så fall är bilden fejkad... man ler inte på min bantningskur... jag lovar.
.
Imorgon... ska jag ta mig till min doktor... först ska jag bara fixa några prylar... men sen lägger jag mitt liv i händerna på den svenska sjukvården... för jag har tagit ett beslut... eller om jag ska vara helt ärlig så har jag lyssnat på mina vänner som tycker at jag ska lägga in mig på sjukhuset... och jag är både rörd och väldigt tacksam över att ha vänner som bryr sig... för det är ingenting som jag någonsin kan ta för givet... men samtidigt någonting som gör att jag känner mig oerhört rik.

Kommentarer :

#1: Chrissie

ÄNNU ett klokt val i ditt liv Peter!

Krya på dig!!

Kramen

skriven
#2: peter

Även en blind höna hittar ett korn då och då ;-)... men utan mina vänner så hade jag nog famlat i mörkret fortfarande...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :