STOR städningen...

... har börjat.
.
Lite i taget har jag nu bestämt mig för att påbörja en riktig STOR städning... ni vet en sådan där man flyttar runt typ hela huset för att kunna göra rent under all skit... och har jag tur så kanske jag kan se ett slut på detta äventyr innan sommaren... för jag har inte bråttom utan tänker istället göra det här enligt devisen att "långsamt kommer man längst"... och med ett tidigare väl fungerande gammalt städtrix... nämligen "15 minuter om dagen"... varken mer eller mindre.
.
Idag har jag flyttat grejer från mitt kök en våning upp till mitt gigantiska bord som står där... när allt är borta i mitt kök kan jag torka av alla ytor och ställa tillbaka lite grejer igen... det är planen.
.
Genom att skriva här om att jag påbörjat en STOR städning har jag ju golat mig själv.
.
Hoppas att jag genom att gola (tjalla) ner mig själv här inte lyckas med att förhandla bort mina 15 minuter om dagen... för jag är en liten jävel på att kunna lura mig själv och min förmåga att "glömma bort" städningen är väl utvecklad... väldigt väl utvecklad.

Kommentarer :

#1: H

Hade jag städat 15 minuter om dagen hade jag inte sett golvet efter max 7 dagar. =)



Var rädd om dig!

skriven
#2: Charlotta

Haha! Du är för go :)) Tycker du borde ta hjälp av någon vän så du har sällskap under några timmar med ett storstäd innan du börjar med 15 minuter... När det är någorlunda i ordning är 15 minuter en biff :) Välj en dag med någon du trivs med, och köp hem nåt gott att dricka och käka så städar ni och äter ihop... Det kan bli riktigt roligt att städa då :)) Om du vill ha hjälp är det bara att lyfta luren och slå en signal! Hoppas du mår bättre nu <3 Kram

skriven
#3: peter

Fina idéer... men jag tror nog allt att jag kommer att få resultat om ett tag... ni skulle bli förvånade om ni sett hur mycket jag hinner med på 15 minuter när jag sätter den sidan till... just nu är jag inne i mina köksskåp och röjer... och jag lovar er att det var ett tag sedan sist... ojojoj... vet inte om jag skulle vilja bjuda hem någon till ett sånt skitjobb ;-)...



... vad lägger du på golvet om du städar som gör att det försvinner... frätande såpa ;-)?



... tack för erbjudandet men det handlar om att jag vill ta mitt get ansvar och plocka på mig lite vuxenpoäng.



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :