Att kapitulera...

... brukar ju vara bra.
.
Så idag har jag gjort just det... kapitulerat... efter att ha gått omkring med ont i min mage i nästan två veckor nu så var det dax... jag plockade upp telefonen och ringde till vårdcentralen i Ljungby för att boka en tid... och blev faktiskt en smula förvånad när de upplyste mig om att jag inte tillhörde den vårdcentralen... och ännu mer förvånad blev jag när de bad mig om att åka till Lidhult för att bli undersökt... faktiskt så till den milda grad förvånad att övervägde att friskförklara mig direkt... efter den påtryckningen så fick jag till slut en tid... så om en dryg timme sitter jag nog hos en doktor.
.
Kanske står det skrivet i mitt karmahjul att jag behöver kapitulera... om och om igen.
.
Det är lätt att vara efterklok och klandra mig själv för att jag inte gick till doktorn redan när jag var i Indien... förra gången jag var där så var jag ju också magsjuk... gick till doktorn och fyra timmar senare så var jag frisk... den indiska medicinen var helt enkelt ruggigt effektiv... men nu gjorde jag inte så och får lägga min tillit till den svenska sjukvården istället... det där med att lära gamla hundar att sitta verkar ju stämma på mig också... kan själv funkade visserligen inte denna gången heller... men... ja ni fattar... suck.

Kommentera inlägget här :