En försenad och lugn bloggning...

... blev det idag.
.
Verkligheten kommer och hälsar på hos mig... och dra på trissor... jag har fan inte ens hunnit med att blogga idag... ändå så har jag ju avsatt en tid på morgonen till just denna uppgift... men idag så kom det ett besök och sen har det bara rullat på... verkligheten i 110 kilometer i timmen... vilket inte för en enda sekund känns stressigt för mig... kanske beror det på att jag lärt mig lugn i ett relativt kaos under en månad i Indien.
.
För så var det ju... för en månad sedan så var jag lite nervös för hur det skulle vara att komma ner till Delhi... hade hört talas om att det skulle vara ett minst sagt kaotiskt ställe att landa på... vilket till min förvåning jag inte kunde hålla med om... tvärtom så uppfattade jag Delhi som en väldigt lugn stad... förvisso så kunde jag förstå att staden kunde uppfattas som ett fullständigt kaos... men det var inte min upplevelse... Varanasi var nog i så fall ett mycket mer kaotiskt ställe... men inte ens där fanns det fog för någon oro... tvärtom så uppfattade jag även Varanasi som väldigt lugnt... helt lugnt men ändå fullständigt kaotiskt... skulle jag få för mig att försöka ha någon som helst kontroll över situationen så hade jag säkert flippat över och fått panik... men jag försökte inte kontrollera någonting och då blev det väldigt lugnt eftersom det ju bara var att hänga med i flödet.
.
En dag som idag hade nog stressat mig en smula för några veckor sedan... men inte idag... nä det var ju bara flyta med i flödet... och uppleva livet en helt vanlig dag på VågaVa i Halmstad... en dag fylld med händelser och en mycket levande dag... det är skönt att kunna uppleva lugnet i en väldigt händelserik dag... ett inre mycket behagligt lugn... nästan meditativt... det är skönt att vara Peter idag.
.
Mycket ljud, rörelse, lukter och intryck kan också vara en form av meditation.

Kommentera inlägget här :