Lyxhotellet...

... I Delhi.
.
Vi tog ju in på ett enligt våra Indiska mått sett helt sinnessjukt dyrt hotell i Delhi nu inatt... 6500 rupier för tre personer motsvarar en väldans massa nätter nere på Agonda beach... 6500 rupier är ca 850 kronor... Det är knappt 300 per skalle men det är mycket pengar i Indien... Men va fan... Varm dusch och riktiga sängar... En gubbe som gör honnör när man går in genom dörren och massa människor som bär väskor och grejer... Service är Indierna helt grymma på... Arbetskraft finns det i överflöd och hjälpsamhet vet inga gränser.
.
Men bäst på hotellet var nog ändå grillen som se hade tänt utanför... Där stod personalen och en tysk bilförsäljare och värmde sig eftersom det ju är svinkallt i Delhi på nätterna nu... Honnörsnubben tog en paus och satt och rökte en cigg och var mest som vem som helst för en stund... Och tysken passade på att berätta för oss att han resan nästa vecka skulle ta lite semester och dra till Nepal för att flyga falmskärm... Han drog hissnande historier om hans vän som hissades upp av en sanslös termik till 6500 metet över havet... Vi drog alla efter andan... Honnörskillen, hisspojken, min dotter och jag... Fan vad jag kommer att sakna dessa underbara spontana möten som Indien hela tiden bjuder på.
.
Men allting har sin tid... Och imorgon åker vi hem... Det är både med saknad och glädje... Det är roligt att komma hem och träffa mina vänner men lite tråkigt att skiljas från detta underbara och mångfacetterade land... Indien är ju som jag resan sagt... Mycket mer av... ALLT.
.

Kommentera inlägget här :