Vinterlandet...

... mötte mig i morse.
.
Snön låg vit och vacker över min trädgård när jag tog ett kliv ut mot min bil i morse... en decimeter snö hade förvandlat Brännebassalt till ett vinterland... dubbdäcken hade inga problem med att ta sig ut på min helt oskottade väg... och det var mest bara så där tyst och vackert som det bara kan bli när snön lägger sig som ett täcke över naturen... och jag log med hela ansiktet... kanske tänkte jag på att det snart är dax för en liten resa igen... en skidresa.
.
Snö är en förutsättning för att ta på mig utrustningen för att åka bräda.
.
Förvisso så har jag knappt hunnit landa från min resa till Indien och det var inte många dagar sedan jag låg och plaskade i det varma vattnet utanför stranden på Agonda Beach... men eftersom jag är en ovanligt lyckligt lottad kille så har jag förmånen att få uppleva mångfald på många sätt... ett av dessa är att jag kan byta ut en strand i Goa mot en skidbacke i Trysil som resmål... och kunna njuta av det... fullt ut... men mest av allt känner jag mig väldigt lyckligt lottad över att kunna "gilla läget" var jag än befinner mig... en förutsättning i mitt mål att kunna resa omkring i den enda verklighet som finns... nämligen den som pågår här och nu... hela tiden... året runt vart jag än befinner mig... och det är den resan som jag vill uppleva... hela tiden.

Kommentarer :

#1: Gabriella

Skulle nog kunna tänka mig lite snö jag också även om jag längtar efter våren och längre ljusare dagar. Kram.

skriven
#2: peter

Idag är en bra dag ;-)...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :