Aj...

... vad det bränns på mina axlar.
.
En dag för sent så använde jag mig av solskyddsfaktor kläder... ett väldigt effektivt skydd och man kanske skulle kunna tro att jag då skulle vara helt skyddad från smärtan som solen kan orsaka... men eftersom jag väntade en dag för länge så hjälpte det inte ens att jag dubblerade... vilket innebär att jag inte nöjde mig med kläder... för säkerhets skull använde jag mig nämligen även av solskyddskräm 20... men mot gårdagens solbränna hjälpte ingenting... skadan var redan skedd... och jag kan ju undra varför jag inte lärt mig detta... det är ju trots allt säsong nummer 11 som vi hållet till på Tylösand... kanske är det för at jag är en beroende... och tror att det av någon outgrundlig anledning skulle vara lite annorlunda just i år... att jag på något underligt sätt fått en annan slags hud i vintras.
.
Till min stora förvåning lärde jag mig ännu en gång att solens strålar bränner mina axlar även detta år.
.
Hoppas att min fynd av mitt gamla läppskydd hinner hindra mig från de vanliga sönderbrända läpparna... för jag kan känna att mina läppar också har fått alldeles för mycket sol på sig redan... jag är glad över att jag i alla fall hittade mitt UV-skydd för läppar och kan bara hålla tummarna för att det inte var för sent... konstigt nog hade jag ju lyckats med att "glömma bort" även det faktumet att mina läppar har spruckit till stora sår varje år på stranden... jaja... ajaj.

Kommentera inlägget här :