Äntligen...

... så hittade dem.
.
Jag vände upp och ner på mitt hus i går... och jag nöjde mig inte med det... jag höll på att plocka isär min bil också... till slut så gav jag upp... väntade tills jag kom till mitt jobb i morse... sen vände jag upp och ner på det också... tji... inga glasögon... de var som uppslukade.
.
Den som söker finner..
.
Vi åker till stranden som vanligt... en ganska blåsig dag på Tylösand... surfarna älskar det och hoppar högt på vågorna... det ser vackert ut... vackert och fartfyllt... ganska mycket tvärtom mot min yoga även om den var lite småspännande i morse då vågorna nästan lyckades nå ända fram till oss på stranden... jag går och käkar... en sponsi kommer ner och redovisar ett steg för mig... och i slutet på vår dag när jag ligger jag i lä och njuter av den värmande solen kommer jag på att jag inte har kollat i ryggsäcken som jag släpar till stranden varje dag... river ut allt på sanden (helt otroligt att så mycket kan få plats i en ryggsäck)... och i botten på ryggsäcken ligger de... mina glasögon.
.
Tjoho... jag sprang genast till optikern och beställde en tid för en undersökning... för att kunna beställa nya linser.
 

Kommentera inlägget här :