Äntligen...

... sommar.
.
Första dagen på Tylösand var fantastisk... visserligen så blåste det lite men jag måste ändå säga att idag så startade sommaren på riktigt för mig... inte bara för att jag badade för första gången i år... eller för att jag hade mitt första yoga-pass på stranden... utan nog mest bara för att vi tog oss tid att låta sommaren bli just... sommar.
.
Nere på Tylösand lös solen på oss och havet smakade salt... här hittade jag den riktiga sommriga sommaren.
.
Ändå så började dagen lite si så där... bussen läckte bensin och vi vågade inte köra med den till stranden... tack och lov så innebär ju drogfriheten att flera av oss fått sina körkort tillbaka och har egna bilar så vi packade om oss och kom iväg en kvart försenade... väl på stranden så upptäckte vi att vi tagit med oss det trasiga parasollet istället för det hela... men vi deppade inte för det... det blåste en frisk varm fläkt från sydväst när vi hade yoga... men inte värre än att vi kunde spela lite mulle... och nu sitter jag här och känner att solen visst har tagit ganska bra... lite röd både i ansiktet och på armar och axlarna... det var nog tur att jag hade ett linne på mig idag.
.
Livet är precis som vanligt helt underbart på Tylösand... 

Kommentera inlägget här :