Att boka en resa...

... kan vara krångligt.
.
Jag håller på att fixa en resa till Molde i Norge där jag ska föreläsa i Oktober... och det är lättare sagt än gjort... för efter att skyways som flög på halmstad har gått i konkurs så verkar det vara helt omöjligt att komma hela vägen hem till halmstad... jag har eventuellt en möjlighet att hinna med det sista tåget till halmstad från Kastrup om flyget från Oslo landar på utsatt tid... sist jag kom från Norge och landade i Köpenhamn kom jag bara till Malmö och fick ta in på ett hotell där över natten innan jag kunde ta mig till Halmstad... ja suck... jag har svårt för att bestämma mig för hur jag ska resa... och tycker att det är krångligt att leta efter de olika möjligheterna på nätet... här kan jag sakna någon att prata med.
.
När jag flyger själv så kan jag åtminstonde själv bestämma var och när jag ska landa... utan krångliga bokningar.
.
Och det är inte bara hemresan som krånglar för mig... för att hinna i tid till min egen föreläsning så måste jag åka redan dagen före och behöver en extra natt på hotellet där jag ska tillbringa helgen... och det krockar lite med en mässa i Norrköping där jag och min kollega ska befinna oss... jag får helt enkelt ta tåget till Arlanda några timmar innan den mässan är slut för att hinna med ett plan till Oslo för att kunna byta till ett flyg som tar mig till flygplatsen i Molde... och hur jag tar mig därifrån har jag inte en blekaste aning om... men det löser väl sig på något sätt.
.
Jag känner hur det riktigt brinner mellan mina öron bara jag skriver om det här... och funderar faktiskt allvarligt på att gå till en resebyrå och be om hjälp även om jag vet att det kommer att blin dyrare... suck... det är sånt här som skapar stress för mig.

Kommentera inlägget här :