En spark...

... i rumpan.
.
Det är precis vad jag behöver ge mig själv idag... jag har nämligen gett mig fan på att min gräsmatta ska klippas och min tvätt ska tvättas... idag... nu omedelvart efter att jag har skrivit denna bloggen... och jag kan riktigt känna hur jag bygger upp energi inom mig för att kasta mig över min gräsklippare och skrida till verket... som vanligt så använder jag mig av er som läser min blogg för att inte kunna smita undan vad jag själv har bestämt mig för at göra... och jag är tacksam över att kunna göra det... för om jag enbart säger det till mig själv så märker jag att det finns mer än en röst mellan mina öron... det bor ta mig fan en hel kommité mellan mina öron.
.
Det bor många röster mellan öronen på denna vackra badkille... röster som vill vara med och bestämma.
.
Jag är inte skitzofren... även om jag förstår att man kan få det intrycket när man läser vad jag skriver... rösterna mellan mina öron är ingenting som jag är ensam om... det är mina egna valmöjligheter som ställer till det för mig...  en röst säger "klipp gräset nu!!"... men en annan röst tycker att jag kan vänta till i morgon "lägg dig på TV-soffan och strunta i gräset"... detta under överseende av en tredje röst som säger åt mig att "om du klipper gräset omedelbart så kan du lägga dig på TV-soffan sen"... plus några röster till som gärna vill blanda sig i och bestämma över mitt liv på ett eller annat sätt.
.
Kanske är jag pyttelite skitzofren trots allt...

Kommentarer :

#1: Lakritsdraken

*Haha* Känner igen det där mycket väl!
Själv har jag samma problem. Fast då gäller det målning av huset. Det kan ju faktiskt börja regna när som helst...

Faktum är att hade du klippt gräset igår när du pratade om att göra det så hade det varit klart idag... ;)
Precis som mitt hus...

Svar: Nu har jag äntligen klippt gräset... och en av de STORA fördelarna med att klippa sällan är att man VERKLIGEN märker skillnaden ;-).
kram
peter
peter

skriven

Kommentera inlägget här :