Idrott...

... gillar jag.
.
Jag är uppfödd i en familj (läs pappa) som älskade alla sorters idrott... och jag har också gillat de flesta sorters tävlingar även om jag idag inser mina egna begränsningar... det gjorde jag verkligen inte tidigare i mitt liv... redan som 5-åring utvecklade jag en stark tävlingskänsla då jag spelade kort med min pappa... och att förlora var inte aktuellt... de gånger det hände så sprang jag gråtande från bordet... jag var en väldigt bra vinnare och en urusel förlorare... något som hängde med mig i många år... jag vet inte hur många pingisrack, tennisrack och badmintonrack som jag slagit sönder... men det är massor... allra helst eftersom jag ju egentligen var ganska dålig och hade typ noll bollkänsla... vilket alla utom jag själv nog var väldigt medvetna om... själv var jag nog bäst av alla på att förneka mina tillkortakommande... en defekt som nog tyvärr fortfarande kan göra sig gällande lite då och då.
.
Tävlingar i alla dess former har alltid intresserat mig... vare sig det gäller beachvolleyboll eller OS i London.
.
Idag så börjar OS i London och det är ju givetvis en höjdpunkt för alla oss som är intresserade av idrott i alla dess former... i OS har det hänt att jag helt plötsligt har blivit väldigt intresserad av lite udda sporter när någon svensk idrottsman eller kvinna har chans att vinna... jag minns för ett gäng år sedan då jag till min stora förvåning helt plötsligt fann mig själv vara ett stort fan av... lerduveskytte... och jag kan nog tycka att det är lite av tjusningen med ett OS... även om jag som de flesta andra också vill se Therese Alshammar simma hem ett OS-guld på 50 meter fritt.

Kommentera inlägget här :