Jag håller mig till...

... vinnarna.
.
Brukar skoja rätt mycket på mitt jobb om att jag är en framgångssupporter... som en sann Zlatanist så går det ju inte att hålla på något särskilt lag någon längre tid eftersom han ju byter klubb ganska ofta... min barcatröja och milantröja kan jag ju inte ha på mig längre... de är historia... men när det gäller landslaget så är jag en lite mer trogen supporter... heja Sverige friskt humör... det spelar ingen roll vilken sport det än gäller... just nu håller jag bl.a. på Jörgen Persson i OS-pingisen... allra helst eftersom han ju vann sin första match.
.
Det lag som jag gillar bäst av alla lag som Zlatan har spelat i är naturligtvis vårt svenska fotbollslandslag.
.
Men när jag säger att jag håller mig till vinnarna så menar jag väldigt sällan idrottskillarna eller idrottstjejerna... utan mina drogfria vänner som visar mig att man både kan vara lycklig, må skitbra och leva ett drogfritt liv... människorna som slängt in sina offerkofter längst in i garderoberna och tar för sig av livet på livets villkor... de har någonting som jag vill ha... och jag har lärt mig av egen erfarenhet att håller jag mig bara till vinnarna så blir jag själv en vinnare.
.
Så jag är inte bara en framgångssupporter... jag är en vinnare också... tjoho... och det känns riktigt bra.

Kommentera inlägget här :