Mitt öga...

... ska till doktorn.
.
Jag var hos optikern tidigare idag för att göra en synundersökning... skulle kolla synen innan jag beställde nya linser... det blev inte riktigt som jag tänkt mig... inte alls faktiskt... det slutade med att han skickade en remiss till ögondoktorn istället för att ge mig några nya linser... för han hittade ett fel på mitt ena öga... ett fel såpass allvarligt att han tyckte att en doktor skulle kolla upp vad det kunde vara... själv har jag bara märkt att mitt ena öga kliar lite ibland... jag trodde nog att det berodde på att jag hade fått något fel på linsen.
.
Ögonen är väl ingen kroppsdel som jag vill ska krångla alltför mycket... det räcker väl att jag behöver linser.
.
Nu får jag i vilket fall som helst inte använda linser på ett tag... vilket jag tycker är ett handikapp eftersom jag då ju är tvungen att använda glasögon... och glasögon gillar jag inte alls att ha på mig... glasögon är lite väl mycket tunnenseende för mig... och utan glasögon så kan jag inte läsa vare sig på datorn eller telefonen... hade det inte varit för att jag måste använda dessa apparater så hade jag väl klarat mig hyfsat utan... men fan... livet består en hel del av att text som är för liten och suddig för mina ögon... utan glasögon.
.
Lite orolig blev jag... ögonen är trots allt känsliga delar tycker jag.

Kommentera inlägget här :