Regn och rusk...

... och sköna dagar på stranden.
.
Jag hann bli ordentligt blöt på de få meterna jag hade till min bil i morse... regnet öste ner i Brännebassalt där jag  bor... och när jag satte mig i bilen immade den omedelbart igen... det var dax att åka till jobbet... för ytterliggare en dag på stranden... jag körde genom det mörker som de täta regnmolnen gav och det var inte förrän jag närmade mig Halmstad som det började bli lite ljusare... och jag fick nästa nypa mig i armen när jag mellan alla moln skymtade en liten, liten strimma av en blå himmel... men de tände ett hopp om att det kanske blir en lika fin dag på stranden som det var igår då vi faktiskt fick njuta av både sol och några droppar regn.
.
Man kanske kan tycka att vi är helt galna som åker till stranden i alla väder... men faktum är att vädret på Tylösand är lite smågalet i sig själv... det är inte sällan som det kan regna i Halmstad samtidigt som det är strålande solsken över Tylösand... och även om inte solen lyser så är det sommar ändå... skulle det komma en regnskur så är det bara att fälla upp ett paraply... i vilket fall som helst så är det en upplevelse att tillbringa fem veckor på stranden i alla väder... min sinnesro fylls på och jag mår som en prins... ett inre lugn börjar sprida sin sköna känsla i min kropp... och jag fattar vilken belöning jag ger mig själv genom att åka till stranden alla dagar oavsett vilket väder det är... och som någon sa... "det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder".
.
Lite regn håller inte oss borta från stranden... och belöningen låter inte vänta på sig... sinnesro.

Kommentera inlägget här :