Så kunde jag då...

... äntligen slänga mig i TV-soffan.
.
Gräset är klippt och jag har gett mig själv lite tid att göra lite av sådant jag borde gjort för länge sedan... och det är precis som det brukar vara... en behaglig känsla av sinnesro sprider sig i min kropp när jag har "suddat bort" lite av mina stressfaktorer... för när jag känner stress så beror ju för det mesta det till 98% på saker som jag borde gjort men inte "hunnit med att göra"... vilket naturligtvis inte är sant eftersom de flesta av mina "intehunnitmedgrejer" skapas av att jag gjort andra prioriteringar... typ legat i TV-soffan... men sant är att det mesta av min stress skapas av saker som jag inte gjort men borde gjort för länge sedan.
.
Min gräsmatta behövdes verkligen klippas... men fördelen med att klippa sällan är ju att det syns stor skillnad.
.
Nu kan jag känna att jag har de bästa förutsättningarna för att göra den kommande veckan på stranden till en vecka fylld av sinnesro och en upplevelse där jag förhoppningsvis lyckas vara i nuet... visserligen så ser väl inte väderprognosen så himla strålande ut om man vill ha medelhavsväder... men jag tror att vi som nöjer oss med svenskt vanligt sommarväder kommer att kunna njuta av livet på Tylösand ändå.
 
 

Kommentera inlägget här :