Begravningar...

... är alltför vanliga i missbrukskretsar.
.
Igår så var vi då på ytterliggare en begravning... ännu en vän till oss hade dött av sitt missbruk... och även om begravningen var väldigt fin i sig så kan jag bli lite förbannad på... eller rättare sagt väldigt mycket förbannad på drogerna som tar mina vänners liv... samtidigt som jag är hur tacksam som helst över att jag lyckats bryta mitt eget missbruk... och slippa hålla på att dö hela jävla tiden.
.
Drogerna är listiga, starka och falska... och tyvärr också väldigt påtagligt dödliga.
.
När jag var aktiv narkoman så trodde jag att jag var odödlig... att mina polare dog till höger och vänster skrämde inte mig en enda sekund... det kunde inte hända mig... jag var annorlunda... jag trodde på fullt allvar att jag hade kontroll över mitt liv... ja herregud... droger är luriga grejer som får mig att inbilla mig saker och ting som inte har ett endaste dugg med verkligheten att göra... idag vet jag att jag är en vanlig dödlig människa... och jag kan känna tacksamhet över att ha överlevt mitt missbruk... tacksamhet är en känsla som inte fanns när jag missbrukade... nu däremot är det någonting som jag kan känna varje ny dag... jag är tacksam över att jag kan sitta här och skriva just nu... jag är tacksam över att det inte var jag som låg i kistan igår... jag är tacksam över att vara drogfri...
.
... jag är tacksam över att leva.

Kommentarer :

#1: maritha

Det är för sorgligt med att behöva begrava människor i den här jävla sjukdommen. bara för ett par veckor sedan gick en skolkamrat till min son bort av en överdos. 22 år.Jag trodde också jag var odödlig eller annars struntade jag i vilket. Tacksamhet är känslan och orden i mitt hjärta just nu. kram

skriven
#2: peter

Ja det är för jävligt rent ut sagt... droger dödar urskillningslöst och tar ingen som helst hänsyn...



... tacksam över att slippa knarka är bara förnamnet...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :