En liten sväng med dammsugaren...

... får det bli idag.
.
Tänkte passa på att provköra min dammsugare idag... det var ju inte direkt igår som jag dammsög sist... och när jag böjde mig ner och kikade in under min säng i morse så fick jag ett väldigt tydligt bevis på att det nog är på tiden... dammråttorna skrattade högt åt mig.
.
Egentligen så borde jag även klippa gräset... men... det får bli dammsugaren istället... att skriva om det här sätter den där lilla extra pressen på mig så att jag får tummarna ur och går till handling... det är nästan som att be... ni vet... när jag skriver ner mina tankar och läser vad jag tänker så blir det konkret... och hur ska jag kunna glömma bort att dammsuga nu när jag skriver det här... jag kan ju inte blunda för vad jag själv skriver... och att blunda för mina "måste-saker" är jag alldeles för bra på... varför tror ni att dammråttorna trivs så bra hos mig?
.
Jag har ett väl utvecklat inre system för att slippa se saker som de ser ut... t.ex. behovet av en dammsugning.
.
Tanke. beslut... handling... jag återkommer när jag har... dammsugit.

Kommentarer :

#1: maritha

nöjd och belåten kommer du bli, och fint blir det.....det blir belöningen ;-D

Svar: Nu är jag precis som du sa... nöjd och belåten... konstigt bara att det ska ta så lååååång tid mellan dessa belöningar ;-).kram
peter
peter

skriven

Kommentera inlägget här :