Lille Jan Guillou...

... tycker jag inte om.
.
Läste precis i blaskan att Jan Guillou hade pratat skit om Zlatan... och pratar man skit om Zlatan så pratar man skit om mig... jag hade redan innan vissa svårigheter med lilla Janne... och även om jag är medveten om att det säkert ligger hos mig så kan jag störa mig på hans raljerande och bezzerwisserstil... det fanns en tid då jag gillade denna snubben och satt som klistrad framför hans TV-program... jag har för mig att det hette "rekordmagasinet" men jag kan ha fel... han fick i alla fall en snubbe frikänd från ett brott som han tydligen inte begått... att killen kanske hade hittat på en hel del annat bus spelade mindre roll... men man kan väl ändå utan att överdriva säga att snubben som Guillou fick frikänd inte riktigt visade sig vara guds bästa barn... vilket naturligtvis Guillou och Henning Sjöström (en fd. väldigt känd advokat) sket fullständigt i när de skålade i champagne över sin seger... att de samtidigt struntade i killen som de hämtade på kåken kom väl senare att visa sig med all önskvärd tydlighet... för var fanns de när allt lite senare gick åt helvete för honom?
.
Snackar man skit om Zlatan så står man inte vidare högt i mina aktier.
.
Nu hade han suttit på sin feta röv och tyck och tänkt om Zlatans roll i landslaget... vilket han i.o.f.s. inte är ensam om att göra... och jag kan inte låta bli att undra vad dessa människor tänker på... fast... så tittar jag mig själv i spegeln och känner efter på de känslor som jag känner inför Jan Guillou... och ser likheterna... jag tycker ju att han är en väldigt dryg bezzerwisser... och det gör jag utan att ha träffat honom en enda sekund... så jag är egentligen inte ett endaste dugg bättre... fan... hade jag träffat honom här och nu så vet jag helt helt plötsligt vad jag borde gjort... det enda rätta... nämligen att ge honom en kram.
.
Fast helt ärligt... jag är kanske inte riktigt där än... så jag nöjer mig att le åt Zlatans kommentar... "– Jag vet inte ens vem det är om jag ska vara ärlig, sa den svenske landslagskaptenen."... den kommentaren måste svida rätt mycket för en snubbe som Guillou... för är det något som han nog inte vill vara så är det... osynlig... så kanske är han egentligen bara avundsjuk... för en sak måste han ju fatta... och det är att Zlatan syns fan så mycket mer än vad han någonsin kommer att göra... och då är ju ändå lille Jan ett linslus utan dess like.

Kommentarer :

#1: gabriella.

Jag ler.....i dag blev du riktigt känslosam. Ha en underbar dag. Kram ;)

skriven
#2: peter

Du har så rätt så rätt... jag gillar inte riktigt när han snackade skit om Zlatan ;-)... och då blir det känslosamt... det var skönt att bli av med den ilskan genom att skriva om den.



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :