Glömde...

... min mac hemma idag.
.
Vilken chock... det var nästan så att jag övervägde att åka hem och hämta min dator när jag upptäckte att jag åkt iväg utan min ständiga följeslagare... bara det att sätta mig vid en PC och blogga känns ju som rena rama medeltiden för mig... för att inte tala om hur naken jag känner mig nu... snacka om att jag vant mig vid att leva ett liv på nätet... tur att jag har en iPhone så att jag åtminstonde kan tanka hem mina mail... det är fan skrämmande hur beroende jag blivit av att kunna koppla upp mig på nätet.
.

Det är först när mina tekniska apparater är borta som jag saknar dem.
.
Det är helt otroligt hur snabbt jag kan vänja mig vid mina tekniska hjälpmedel... jag har redan glömt bort att jag inte hade någon internetuppkoppling i en månad när jag kom hem från Indien... och igår när min telefon slutade att fungera igen så kändes det inte lika jobbigt eftersom mitt internet fortfarande fungerar... och en dag utan dator på jobbet ska jag väl överleva... men jag kan ändå inte låta bli att tänka på hur beroende jag är av en massa prylar... och det är jag nog inte ensam om... tänk er bara om vi skulle bli strömlösa en vecka i det här landet... och när vi inte ens kan ladda våra mobiler längre... det hade varit intressant... inte så himla skoj kanske men väldigt intressant... eller?

Kommentera inlägget här :