På resande fot...

... i vårt avlånga land.
.
Vaknade i Karlskrona i morse... och jag ska om en liten stund föreläsa för några blivande kustbevakare här nere i Blekinge... sen sätter jag mig i min bil och kör upp till vår servicekonferans i Stockholm där jag tänker tillbringa helgen innan jag åker hem... det är en herrans massa mil som jag kommar att tillbringa i min bil på några få dagar... och det är väl helt okej... behöver man resa runt i vårt land så tar det sin tid... men jag gillar ju att resa omkring... på alla sätt och vis.
.
Jag väljer min röda Saab som fortskaffningsmedel... så att jag kommer fram i tid.
.
Det här med att resa gillar jag... och var det någonting som jag verkligen fick med mig från min senaste Indienresa så var det att min resa är ständigt pågående... i vardagen... på festen... överallt... det spelar ingen roll var jag befinner mig... jag är alltid på väg... inåt... utåt... framåt... bakåt... uppåt... neråt... alltid på väg... ja t.o.m. när jag står helt still är jag på väg... alltid.
.
Och det tycker jag om... för visst är det sant som det sägs... det är verkligen resan som är målet.

Kommentarer :

#1: Anonym

Varje andetag..

Är ett litet steg närmare döden...

skriven
#2: peter

Det måste ju betyda att våra andetag blir allt mer värdefulla med tiden ;-)... fantastiskt.



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :