Snacka inte skit...

... om Zlatan.
.
Igår så råkade jag se ett debattprogram på TV:n... och ett av ämnena var hur det rappoterades när det gällde Zlatan... och för en sann Zlatanist som jag så kunde jag ju bara inte låta bli att titta... och jag höll faktiskt på att få ett tuppjuck på en kärring som var med i programmet... en kärring som hade en massa åsikter om Zlatan... att han var olämplig som lagkapten i landslaget... att han hade en skev uppfattning om det mesta... kort sagt hon gillade inte alls Zlatan och hade ganska många fördommar som hon rättfärdigade med att hon hade minsann läst hans bok... att hon aldrig hade träffat Zlatan i det verkliga livet spelade tydligen ingen roll.
.
Möjligtvis så kan det faktum att hon jobbade på Aftonbladet (som ju Zlatan bojkottade i några år) spelat roll... men det som intresserade mig var faktiskt min egen reaktion på hennes påhopp på min hjälte... jag blev fan förbannad på henne... på riktigt... och även om jag fortfarande tycker att det är befogat så är det ingen sida jag uppskattar hos mig själv... jag gillar ju av princip mångfald och tycker att det är berikande att det finns människor som tycker annorlunda än mig.
.
Jag har tydligen lite extra svårt för människor som snackar skit om Zlatan.

Kommentera inlägget här :