Zlatanisterna...

... jublar idag.
.
Det var med ett leende på mina läppar som jag beskådade matchen igår... Zlatan glänste i sin nygamla roll som tillbakadragen toppforward och vi "Zlatanister" fick lust att bada i fontäner när vi såg hans konster och framspelningar... det kan inte vara lätt att snacka skit om honom idag för de underliga människor som fortfarande inte riktigt fattar vilken världsspelare han är... men för de människor som ägnar hela sitt liv åt att hitta fel på saker och ting så finns det säkert något att klaga på... vad jag inte riktigt fattar är varför det kan vara så himla viktigt att vara negativ och leta efter fel på allt och alla för vissa människor... finns det någon som kan förklara det för mig?
.
Det var en ren fröjd att njuta av fotboilen igår för oss Zlatanister... forca Ibra!
.
Jag kan överhuvudtaget ha lite svårt för att förstå en negativ livsåskådning... och naturligtvis så finns det ju en helt privat anledning till att jag ser livet på det viset... ska jag vara helt ärlig så beror det nog mycket på att jag helt enkelt är rädd för att bli deprimerad... för att hamna på psyket och bli ett pillertrillande vrak... ett offer för alla tänkbara omständigheter utan möjlighet att själv påverka mitt eget liv... det skrämmer skiten ur mig... och sen finns det naturligtvis en annan väldigt enkel anledning... nämligen att jag helt enkelt inte kan se något positivt med att vara negativ.

Kommentera inlägget här :